loading...
وبسايت 103|خبري|علمي|خنده دار|جورواجور
HOJJATGHASEMI بازدید : 89 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (0)

استفان سلوین حدود دو سال را در سلول انفرادی سپری کرد و تحقیرهای بی‏‎شماری را متحمل شد. در این مدت سلامت جسمی و روانی او به خطر افتاد.

استفان در مدت ۲۲ ماه به دلیل فقدان بهداشت سلول انفرادی دچار قارچ و زخم‎های پوستی شد. حتی موی سر و صورت او را زندانبان ها کوتاه نمی‎کردند. وضع روانی او مختل شده و سلامت جسمی‎اش از بین رفت.

پس از خروج از زندان ناحیه دونا آنا ایالت نیومکزیکو وکیل استفان شکایتی را بر ضد مقامات این زندان در دادگستری ایالتی طرح کرد.

دادگاه سیستم قضایی ناحیه دونا آنا را به پرداخت ۵٫ ۱۵ میلیون دلار غرامت به استفان محکوم کرد. دادگاه ابتدا مبلغ ۲۲ میلیون دلار را به عنوان غرامت تعیین کرده بود اما سیستم قضایی ناحیه دونا آنا خواستار تجدیدنظر در این حکم شد.

سرانجام دو طرف به روی مبلغ ۱۵٫۵ میلیون دلار غرامت به توافق رسیدند. مت کویت وکیل استفان سلوین در گفت و گو با شبکه NBC News گفت: « سلامت روانی موکل من کاملا مختل شده و او هنوز بهبود نیافته است. هیچ مبلغی نمی‎تواند سلامت او را بازگرداند. با این حال، وی می‎تواند با دریافت این غرامت خود را مداوا کرده و زندگی تازه‎ای را آغاز کند.»
HOJJATGHASEMI بازدید : 75 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (0)

جانوران مختلف، روش‌های متفاوتی برای تولید مثل دارند. مثلا نوعی قورباغه، تخم‌ها را درون معده خود نگه می‌دارد و قورباغه‌های تازه به دنیا آمده را از دهان خود خارج می‌کند. به همین دلیل هم به این نوع قورباغه، نوزاد در شکم (Rheobatrachus silus) گفته می‌شود. البته تا اطلاع ثانوی،‌ باید فقط از فعل‌های گذشته در مورد این جانور استفاده کرد.
قورباغه‌های نوزاد در شکم، در سال ۱۹۸۳/۱۳۶۲، یعنی درست ۳۰ سال پیش، به دلیل از دست دادن محل زندگی خود،‌ منقرض شدند. اما حالا، دانشمندان با استفاده از رویان‌های منجمدشده، قورباغه اولیه‌ای به وجود آورده‌اند،‌ با این هدف که قورباغه‌های نوزاد در شکم را دوباره به طبیعت بازگردانند.
قورباغه نوزاد در شکم، در واقع تنها گونه جانوری شناخته‌شده‌ای است که زایمان را از طریق دهان انجام می‌داده است. این موجود، بعد از تخم‌گذاری، تخم‌های خود را می‌بلعیده و آن‌ها را درون معده خود نگه می‌داشته تا بعد از حدود ۶ هفته که نوزادها متولد می‌شدند، ‌آن‌ها را برگرداند.
مایکل آرچر و همکارانش در دانشگاه نیوساوت ویلز، واقع در سیدنی استرالیا، هسته سلول‌های قورباغه‌هایی را که حدود ۴۰ سال پیش منجمد شده‌اند، جدا کردند. سپس آن‌ها را به تخم‌های گونه تازه‌ای از قورباغه به نام Mixophyes fasciolatus وارد کردند. بدین ترتیب، سلول‌های اولیه چندین بار تکثیر و تقسیم شدند،‌ یعنی همان اتفاقی که هنگام به وجود آمدن رویان می‌افتد. نتیجه این مطالعه برای اولین بار در کنفرانس TED در واشنگتن با عنوان بازگرداندن از انقراض،‌ ارائه شد.

اما در بین این همه جانور منقرض‌شده، چرا دانشمندان می‌خواهند این قورباغه را به زندگی برگردانند؟ به چند دلیل، اول این که در بین پروژه‌های بازگرداندن از انقراضی که در حال اجرا هستند، قورباغه نوزاد در شکم، دارای دی.ان.ای ساده‌تری است. همچنین، نمونه‌های منجمدشده از سلول‌های آن وجود دارد. به علاوه، خویشاوندان بسیار نزدیک آن هنوز روی زمین زندگی می‌کنند و می‌توانند تخم‌های خود را در اختیار این پروژه بگذارند.

در مقابل، مثلا ببرهای تاسمانی، گونه منقرض‌شده دیگری که آرچر دوست دارد به طبیعت برشان گرداند، نمونه‌ای بسیار دشوار خواهند بود، چون هیچ خویشاوندی ندارند که هنوز زنده باشد. به علاوه، رویان‌های قورباغه در تخم‌ها با هورمون‌ها و سیستم ایمنی بدن مادر میزبان مواجه نخواهند بود،‌ در حالی که در بدن یک پستاندار، این عوامل،‌ روی جنین موثر هستند.

آرچر امیدوار است که بتواند قورباغه‌هایی که به حیات بازمی‌گرداند را در یک آکواریوم بزرگ کند، اما ممکن است لازم داشته باشند بدن یک قورباغه مادر را برای رشد رویان‌ها درون تخم بازسازی کنند.
HOJJATGHASEMI بازدید : 66 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (0)

مسجد جامع فهرج، قدیمی‌ترین مسجدی است که در ایران و شاید در دنیا با کمترین پیرایه‌ای دست نخورده باقی مانده است.

 این مسجد از بناهای قدیمی و کم نظیر فرهنگ و تمدن اسلامی است که بنا بر منابع مکتوب متعلق به قرن اول هجری است که در روستای فهرج(25 کیلومتری جنوب‌شرقی یزد و در کنار راه اصلی یزد - بافق) قرار دارد.

نقشه‌ مسجد بسیار ساده است؛ شبستانی با سه دهانه دارد که دهانه‌ی میانی بزرگتر از دو دهانه‌ی چپ و راست آن است. میان‌سرای کوچک مسجد، از جنوب به سه دهانه‌ی شبستان و از شرق و غرب هر یک به دو دهانه به هم راه دارد. پوشش صفّه‌ها همچون نیم‌گنبدی ساده است؛ درست مانند آن‌که یکی از گنبدهای ساسانی را به دو نیم کرده باشند. جای محراب اصلی شبستان، نخست یک تو‌رفتگی راست گوشه بوده که بعدها محراب کاه‌گلی را درون آن کنده‌اند.

یکی از ویژگی‌های جالب این مسجد سه درنمای گلین است که با گچ‌بری روی دیوار شرقی نگاشته شده و با رنگ اُخرایی تزیین شده است.

تک مناره‌ی این مسجد علاوه بر زیبایی چشم‌گیرش، جزو معدود مناره‌های گلینی است که در قرن پنجم ه.ق به مسجد اضافه شده است.

مجموعه شهدای فهرج نیز در واقع یادگاری از اولین شهدای اسلام(سال 32 ه.ق) در یزد است.

از جمله‌ی این شهدا می‌توان به «حویطب‌بن هانی» (خواهرزاده‌ی حضرت علی(ع) و «عمربن عاصم» اشاره‌ کرد.

در قرن هشتم ه.ق امیر مبارزالدین محمد(سر سلسله‌ی حکومت آل مظفر) بقعه و ضریحی در این مکان ساخت و موقوفاتی بر آن مقرر کرد.

امروزه در این مجموعه علاوه بر بقعه‌ی حویطب‌بن هانی، آب انبار و صفه‌هایی در مجاورت آن دیده می‌شود.

HOJJATGHASEMI بازدید : 53 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (0)

دستگیری در کانال کولر
بامزده‌ترین اجرای دستگیری به دزدی مربوط می‌شود که تصمیم گرفت از کانال کولر وارد مغازه شود و نقشه سرقت‌هایش را اجرا کند. اما دزد جوان داخل کانال کولر گیر افتاد و با کمک ماموران آتش‌نشانی از داخل کانال بیرون کشیده شد.

مدتی قبل ماموران کلانتری ۱۳ عباسیه شیراز از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ با خبر شدند که از کانال کولر یکی از بانک‌های این شهر سروصدای عجیبی به گوش می‌رسد. برای همین برای بررسی موضوع راهی محل شدند. ماموران پس از بررسی محل متوجه شدند که مردی در حالی که قصد ورود به بانک از طریق کانال کولر را داشته در دهانه تنگ این کانال گرفتار شده و بر اثر شدت فشاری که به او آمده اقدام به داد و فریاد و درخواست کمک کرده است.

با مشخص شدن این موضوع ماجرا به آتش‌نشانی گزارش شد و با حضور امدادگران در محل، سارق از داخل کانال کولر بیرون آورده شده و توسط ماموران دستگیر شد. متهم در تحقیقات انجام شده اقرار کرد که با همدستی دو نفر دیگر قصد سرقت از این بانک را داشته‌اند اما زمانی که وی در کانال کولر گیر کرده، همدستانش موفق به نجات او نشده‌اند و برای اینکه به دام نیفتند از محل فرار کرده‌اند. با اعترافات این مرد دو همدست او هم دستگیر شدند و به سرقت ناکام اعتراف کردند.

بقیه در ادامه مطلب

HOJJATGHASEMI بازدید : 74 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (0)

بزرگترین تخم یک پرنده نادر در شهر لندن به حراج گذاشته می‌شود.

این تخم عظیم‌الجثه متعلق به پرنده‌ای نادر موسوم به فیل پرنده است که نسل آن قرن ها پیش منقرض شده است.

این تخم ۳۰ سانتی‌متر ارتفاع و ۲۱ سانتی‌متر عرض دارد و بزرگترین تخم پرنده‌ای است که تاکنون در دنیا مشاهده می‌شود و انتظار می‌رود با شروع و ادامه حراج، ارزش آن به بیش از ۴۴ هزار دلار برسد.

بنا به گزارش ماه وب به نقل از ای بی سی نیوز، این تخم در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ میلادی توسط باستان‌شناسان در جزایر ماداگاسکار کشف شده و ظاهر آن کاملا سالم است. ضمن اینکه تخم این پرنده حتی از تخم دایناسورها بزرگتر است و بزرگترین تخمی است که تاکنون از یک حیوان مشاهده می‌شود. برای فهمیدن اندازه واقعی این تخم گفته می‌شود اندازه آن معادل ۱۲۰ تخم‌مرغ است.

شایان ذکر است، نسل فیل‌های پرنده صاحب این تخم حوالی قرن ۱۳ تا ۱۷ میلادی منقرض شده‌ است.

HOJJATGHASEMI بازدید : 60 شنبه 03 فروردین 1392 نظرات (0)

صبح: دیدن رویای شاهزاده سوار بر اسب در خواب…..

 

۶ صبح: در اثر شکست عشقی که در خواب از طرف شاهزاده می خوره از خواب می پره .

 

۷صبح: شروع می کنه به آماده شدن . آخه ساعت ۱۲ ظهر کلاس داره!!!!!!!!

 

۸ صبح: پس از خوردن صبحانه مفصل (علی رغم ۱۸ کیلو اضافه وزن) شروع می کنه به جمع آوری وسایل مورد نیاز: جوراب و مانتو و کیف و لوازم آرایش و لوازم آرایش و لوازم آرایش و لوازم آرایش و…

 

۹صبح: آغاز عملیات حساس زیر سازی بر روی صورت (جهت آرایش)

 

۱۰ صبح: عملیات زیرسازی و صافکاری و نقاشی همچنان با جدیت ادامه دارد .

 

۱۱ صبح: عملیات آرایش و نقاشی و لنز کاری و فیشیل و فوشول با موفقیت به پایان می رسد و پس از اینکه دختر خودش رو به مدت نیم ساعت از زوایای مختلف در آیینه بررسی کرد و مامان جون ۱۹ تا عکس از زوایای مختلف ازش گرفت، به امید خدا به سمت دانشگاه میره .

 

۱۲ ظهر: کلاس شروع شده و دختره وارد کلاس میشه تا یه جای خوب برا خودش بگیره . ( جای خوب تعابیر مختلفی داره . مثلا صندلی بغل دستی پولدارترین پسر دانشگاه - صندلی فیس تو فیس با استاد: در صورتی که استاد کم سن و سال و مجرد باشد و … )

 

۱ ظهر: وسط کلاس موبایل دختر می زنگه و دختر با عجله از کلاس خارج میشه تا جواب منیژه جون رو بده. و منیژه جون بعد از ۱/۵ ساعت که قضیه خاستگاری دیشبش رو + قضیه شکست عشقی دوست مشترکشون رو براش تعریف کرد گوشی رو قطع می کنه. اما دیگه کلاس تموم شده .

 

۲ ظهر: کلاس تموم شده و دختر مجبوره از یکی از پسرای کلاس جزوه بگیره. توجه داشته باشین دختر نباید از دخترا جزوه بگیره. آخه جزوه دخترا کامل نیست!!!!!!!!!!!

 

۳ ظهر: دختر همچنان در جستجوی کیس مناسب جهت دریافت جزوه!!!!!

 

۴عصر: دختر نا امید در حرکت به سمت خانه.

 

۵ عصر: یکدفعه ماشین همون پسر پولداره که جزوه هاشم خیلی کامله جلوی پای دختره ترمز می کنه و ازش می خواد که برسونتش.

 

۶ عصر: دختر به همراه شاهزاده رویاهاش در کافی شاپ گل زنبق!!! میز دوم. به صرف سیرابی گلاسه.

 

۷ عصر: دختر دیگه باید بره خونه و پسر تا دم خونه می رسونتش.

 

۸ غروب: دختر در حال پیاده شدناونو از ماشین اون پسره: راستی ببخشید جزوه تون کامله؟؟؟ امروز انقدر از عشق سخن گفتی مجالی برای تبادل جزوه نموند. و جزوه رو از پسر می گیره.

 

۹ شب: دختر در حال چیدن میز شام در خانه سه تا ظرف چینی گل سرخی جهیزیه مامانش رو میشکونه (از عواقب عاشقی)

 

۱۰شب: دختر در حال تفکر به اینکه ماه عسل با اون پسره کجا برن ؟؟!!؟!؟!؟!؟!

 

۲شب: دختر داره خواب میبینه رفته ماه عسل.

 

۵ صبح: دختره بیدار میشه و میبینه اون پسره پیام

داده که: برای نامزدم کلی از تو تعریف کردم. خیلی

دوست داره امروز با من بیاد دانشگاه ببینتت!!

و امروز دختر باید کمی زودتر به دانشگاه برود. شاید جای

مناسب تری در کلاس نصیبش شد!!!!!!!!!!!!!

HOJJATGHASEMI بازدید : 62 شنبه 26 اسفند 1391 نظرات (0)

داد زن شوهر خود را پیغام / که چرا عرضه نداری الدنگ؟
جاری‌ام رفته نشسته در قصر / بنده محبوس در این خانه تنگ
تو برایم نخریدی خودرو / پایم از پیاده رفتن شد لنگ
مردم از خانه‌نشینی ای مرد / تو بیا تا برویم سوی فرنگ
کاش می‌شد که تنم می‌کردم / پالتوی پوستی از جنس پلنگ
رنگ مویم دگر افتاد از مد / موی خود را بکنم باید رنگ
گر تو خواهی که طلاقت ندهم! / "باید این لحظه بی‌خوف و درنگ"
روی و پول فراوان آری / تا حرامت نکنم چند فشنگ
با نگاه غضب‌آلود و خشن / بر دل شوی خودش هی زد چنگ
شوهر ذلیل مادرمرده / نه بل‌آن جمله مردان را ننگ
هیبت شوهری از یاد ببرد / همچو ماهی که شود صید نهنگ
رفت و از غصه نشست و می خورد / شد ز می خوردن بسیار ملنگ
خیره از باده پی منقل رفت / شد هروئینی و آلوده بنگ
زن ظالم که بهانه می‌جست / سوی قاضی شد و سر داد آهنگ:
شوهر بنده که تریاکی هست / می‌زند سیلی و مشت و اردنگ
گر تو صادر نکنی حکم طلاق / می‌شوم کشته ضربات کلنگ
شوهر بنگی من تا اینجاست / شهد در کام حقیر است شرنگ
قاضی بی‌خبر و نا آگاه / خام یک مشت اراجیف جفنگ
به زن قصه طلاق اعطا کرد / شد زن قصه ما فاتح جنگ
خواست از محکمه بیرون آید / حکم قاضی به کفش چون نارنگ
از قضا خورد دم در به زمین / "واندکی سوده شد او را آرنگ"
"از زمین باز چو برخاست نمود / پی برداشتن حکم آهنگ"
از دل شوهر سابق ناگاه / آمد آهسته برون این آهنگ:
آه دشت ژن من یافت خراش / آه پای ژن من خورد به شنگ!

-----------------------

- و بدان ای فرزند که شعر فوق بدان سبب سروده شده‌است که حواست را جمع نموده و زن نگیری که زن تو را معتاد می‌کند.

پی نوشت: ما حرفمان را پس می‌گیریم. ای فرزند زن بگیر که از قدیم گفته‌اند زن که عمر و نفسه دوتاش خوبه چهارتاش بسه!

HOJJATGHASEMI بازدید : 60 شنبه 26 اسفند 1391 نظرات (0)

***اعتراف می کنم یه بار از مسیری پیاده داشتم می رفتم خونه دوستم، رسیدم سر کوچشون دیدم ورود ممنوعه. رفتم از یه چهارراه بالاتر دور زدم از سر کوچشون وارد شدم!

***اعتراف میکنم نصفه شبی وسط کویر چادر زدیم بهم گفت به آسمون نگاه کن ببین چی می بینی؟ گفتم یه آسمون ستاره گفت خوب یعنی چی؟ من که نمیخواستم کم بیارم گفتم از چه جهتی؟ فلسفی، نجوم یا علمی؟ گفت احمق جان چادرمون و دزدیدن!!!!

***داشتم به همسرم اس ام اس میدادم که عروسک خوشگله من کجاست؟ اشتباهی به بابام دادم. جواب داد من چه میدونم خرسه گنده؟ الان بچت باید عروسک بازی کنه!!!!!!!!

***اعتراف یكی از دوستان : مامان بزرگ خدا بیامرز ما تو 95 سالگی فوت کرد .صبح روزی که مامان بزرگم فوت کرده بود همه دور جنازش نشسته بودیم و همه داشتن گریه میکردن.. جمعیتم زیاد بود ... منو داداشمم تو بغل هم داشتیم گریه میکردیم .... اشک فراوون بود و خلاصه جو گریه بود ... یهو دختر خالم که تازه رسیده بود اومد تو حیاط و با جدیت داد کشید : مامان بزرگ زود رفتی ... یهو کل خونه رفت رو هوا ...حالا خندمون قطع نمیشد

***اعتراف میکنم سوم دبستان که بودم یه روز معلممون مدرسه نیومد منم ظهرش رفتم در خونشون که یه کوچه بالاتر از ما بود تکلیف شبمو ازش گرفتم.

***اعتراف میکنم بچه که بودم..جو گیر بودم نماز بخونم....بعد چادر گل منگولیمو میذاشتم مهرم میذاشتم رو به قبله وا میستادم شروع میکردم به نماز خوندن...اما جای سوره ها شعر کلاه قرمزیو می خوندم....>>>آقای راننده...آقای راننده...یالا بزن توو دنده...!!

***اعتراف میکنم به عنوان 1 مهندس میخواستم دیوار رو سوراخ کنم، شک داشتم که از زیر جایی که میخوام سوراخ کنم سیم برق رد شده باشه، واسه اینکه برق نگیرتم فیوز رو قطع کردم، تازه وقتی دیدم دریل کار نمیکنه کلی غصه خوردم که دریل سوخت!!

***اعتراف میكنم بچه كه بودم با دختر و پسر خاله هام لباس كهنه میپوشیدیم میرفتیم گدایی با درامدش بستنی میگرفتیم كه همسایمون مارو لو داد و كتك خوردیم!!

HOJJATGHASEMI بازدید : 127 پنجشنبه 24 اسفند 1391 نظرات (0)

رای اولین بار در کشور جمهوری اسلامی مسابقه ای برگذار شد که سروصدای زیادی برپا کرد . مسابقه رقص با حضور دختران ایرانی در تهران و استقبال بی نظیر از این مسابقه بمب خبری سایت های اجتماعی شد...

HOJJATGHASEMI بازدید : 66 پنجشنبه 24 اسفند 1391 نظرات (0)

1)روش جزوه ای(مخصوص دانشجویان): در این روش شما در راه پله دانشگاه کمین کرده و مقداری برگه دستتون میگیرید و سوژه مورد نظر رو مد نظر گرفته,در این هنگام برخورد شدیدی با طرف کرده و برگه ها پخش زمین میشود و شادوماد خم میشه برگه ها رو جمع کنه و یه دل نه صد دل زیرچشی عاشق شما میشه

شانس های ازدواج : دکترx, مهندس y و….(کمترین احتمال)

بقیه در ادامه مطلب
HOJJATGHASEMI بازدید : 71 پنجشنبه 24 اسفند 1391 نظرات (0)

یکی‌ از سرگرمیام اینه سر امتحان الکی‌ هی‌ کفه دستمو نگا کنم مراقب احساس زرنگی کنه بیاد خفتم کنه ببین هیچی‌ کفه دسم نیست ، بعد بش بگم ضایع شدی خخخخخ
اصن به عشق همین حرکت میرم دانشگاه!!

بقیه در ادامه مطلب

تعداد صفحات : 7

درباره ما
سلام به این وبلاگ خوش اومدید من محمد حجت قاسمی هستم امید وارم از این وبلاگ خوشتون بیاد. دوستان اگه ميخواين مطلبي بزاريد عضو وبلاگ بشيد و مطلب خودتون رو بنويسيد و بعد ازتاييد من مطلب نمايش داده ميشه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    آیا از این وبلاگ راضی هستید؟
    ایا با انتقال وبلاگ به این سایت موافق هستید؟ iranfun.zgig.ir/fun
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 70
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 43
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 57
  • بازدید ماه : 92
  • بازدید سال : 1,184
  • بازدید کلی : 80,720
  • کدهای اختصاصی
  • افراد آنلاین :
  • ورودی گوگل :
  • تعداد کل مطالب :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید کل :
  • Susa Web Tools

    onvan

    سایت در هر 4 ساعت بطور اتوماتیک رفرش میشود