loading...
وبسايت 103|خبري|علمي|خنده دار|جورواجور
HOJJATGHASEMI بازدید : 38 چهارشنبه 01 آذر 1391 نظرات (0)

14 آبان 1391 - دنیای‌اقتصاد- عصر جدیدی از تکنولوژی‌های موبایل و همراه برای غول نرم‌افزاری جهان آغاز شده است و «استیو بالمر» درست در همین سال‌ها روزهای پرمشغله‌ای را در مایکروسافت می‌گذراند. 


مایکروسافت سال‌های سال با سیستم‌عامل محبوب ویندوزش پادشاه دنیای تکنولوژی در کامپیوترهای شخصی بود، اما با آغاز عصر Past PC یا دستگاه‌های دیجیتال شخصی قابل حمل، موبایل‌های هوشمند یا تبلت‌ها و تغییر نیاز سعی دارد با روند جدید بازار همراه شود. 
حالا مایکروسافت در انتظار یک تغییر و تحول بزرگ است که رشد و رونق گذشته را برای این شرکت به همراه بیاورد. غول نرم‌افزاری دنیای تکنولوژی امیدوار است با تکیه بر سیستم‌عامل جنجالی جدیدش و البته اولین دستگاه در حوزه دستگاه‌های کامپیوتری شخصی یعنی تبلت سرفیس بتواند بخشی از بازار را که تا حالا در آن حضور نداشت، با خودش همراه کند. 



براساس آخرین آمار موسسه تحقیقاتی Gartner، سهم مایکروسافت از بازار جهانی موبایل‌های هوشمند تا کمتر از
3 درصد بوده است و مسوولان این شرکت تلاش می‌کنند تا سهم بیشتری از این بازار پر رونق را در اختیار بگیرند و به سطح رقبای بزرگی مانند اپل برسند.

در همین راستا مدیرعامل 56 ساله مایکروسافت هفته گذشته و بعد از مراسم معرفی و رونمایی از سیستم‌عامل جدید ویندوز 8، تبلت سرفیس، ویندوز RT و ویندوزفون 8 این شرکت، مصاحبه‌ای درباره پیش‌بینی میزان محبوبیت ویندوز 8 در بازار، حضور مایکروسافت در بازار دستگاه‌های هوشمند و برنامه‌های آینده این شرکت با وب‌سایت وال استریت ژورنال انجام داده است که آن را در اینجا می‌خوانیم:


- شما در حال حاضر قدم کوچکی در بازار موبایل‌های هوشمند که در تسخیر اپل و آندروید است، گذاشته‌اید. چه چیزی می‌تواند سهم شما را در این بازار تکان بدهد؟

نکته اول داشتن یک محصول عالی است. شما چیزهایی در ویندوزفون‌ها پیدا می‌کنید که روی آیفون یا موبایل‌های آندرویدی نیست. البته این کافی نیست، ولی فوق‌العاده است. مورد دوم این است که مردم واقعا باید بتوانند آن محصولات را ببینند، در دست بگیرند و از نزدیک حسشان کنند. در آمریکا شما می‌توانید به یک فروشگاه AT&T یا Verizon بروید که ویندوز فون‌ها در آنجا به خوبی معرفی می‌شوند و فروشنده‌ها این محصولات را به خوبی می‌شناسند. سوم اینکه ما باید داستان را با صدای خودمان تعریف کنیم. مدتی است که تبلیغات ویندوز فون نداشته‌ایم، اما می‌بینید که از این به بعد می‌رویم بیرون و تبلیغ می‌کنیم.


- آیا مایکروسافت علاقه‌ای به ساخت موبایل هوشمند خودش دارد؛ شبیه روشی که برای ساخت اولین دستگاه کامپیوتری خودش یعنی تبلت سرفیس داشت؟

ما خیلی خوشحال هستیم که در فصل تعطیلات امسال با شرکایی مانند نوکیا، سامسونگ و اچ تی سی حضور قدرتمندی در بازار خواهیم داشت. چه برنامه‌ای برای انجام یک کار متفاوت داشته باشيم و چه برنامه‌ای نداشته باشیم، من هیچ نظری در این مورد نمی‌دهم.


- مایکروسافت این روزها بیشتر از گذشته درباره اینکه چطور محصولاتش مانند کامپیوترهای شخصی مبتنی بر ویندوز، موبایل‌های ویندوزی، ایکس باکس به خوبی با هم کار می‌کنند صحبت می‌کند. چرا این موضوع اهمیت دارد؟

مشخص است که این یک موضوع با ارزش است. اگر یکی از صدها میلیون شخصی هستید که یک کامپیوتر شخصی مبتنی بر ویندوز می‌خرند، با یکپارچه شدن حساب کاربری، ذخیره فایل‌ها و فهرست آهنگ‌ها و بازی‌ها به روشی که ما در نظر داریم، همه چیز برای شما بسیار آسان‌تر خواهد شد. 
ما در حال حاضر صادرات قابل توجهی از کامپیوترهای شخصی مبتنی بر ویندوز را داریم و این نقطه قوت مهمی است.


- در این مدت کوتاه استقبال عمومی از ویندوز 8 و تبلت سرفیس چطور بوده است؟

از نظر عددی چیز جالب توجهی وجود ندارد که گزارش کردن آن لازم باشد، اما اگر بخواهید به خرده‌فروشی‌های ما تلفن بزنید، آنها به شما خواهند گفت «ما یک شروع خیلی خیلی خوب داشته‌ایم.» در خیلی جاها موجودی دستگاه‌های دیجیتال لمسی تمام شده است.
هفته پیش در سان‌فرانسیسکو با دوستانم شام می‌خوردیم که یک لپ‌تاپ خیلی باریک لمسی بیرون آوردم و دیگران گفتند «وای ما هرگز فکر نمی‌کردیم قابلیت لمسی بتواند در یک لپ‌تاپ هم ارزشمند و مهم باشد.»

- آیا شما مدل کسب‌وکار اپل را ترجیح می‌دهید که سخت‌افزار و نرم‌افزار را در کنترل خودش دارد؟

ما مدل خودمان را که در حال حاضر اجرا می‌کنیم، دوست داریم و در عین حال سعی داریم آن را رشد بدهیم. اپل در هر بخشی که رقابت می‌کند، شرکتی با حجم کم فروش است، البته به جز تبلت‌ها. در بازار کامپیوترهاي شخصی، وقتی ویندوز 90 درصد بازار فروش را در اختیار دارد اهمیت تنوع را نشان می‌دهد. در آینده در بازار تبلت‌ها هم خواهیم دید که این اهمیت چطور تعریف می‌شود.
- بنیانگذار شرک

ت مایکروسافت یعنی بیل گیتس، یک ماموریت مشهور برای این شرکت داشت و آن «قرار گرفتن یک کامپیوتر روی هر میز در هر خانه» بود. ماموریتی که شما امروز برای مایکروسافت و آینده دارید چیست؟

ما در داخل شرکت درباره این بحث می‌کنیم که امکان استفاده افراد و کسب‌وکارها در سرتاسر دنیا از تمام ظرفیت‌شان را برای آنها فراهم بکنیم. صرف‌نظر از اینکه می‌خواهد جذاب باشد یا نه، هدف ما قرار دادن شما و کاربران در موقعیتی است که دنیای خودتان را کنترل کنید و همچنین این امکان را داشته باشید که کارهایی را که قبلا نمی‌توانستید انجام بدهید، حالا به انجام برسانید.


- روند تغییر مایکروسافت برای رسیدن به این هدف و انجام این ماموریت چگونه خواهد بود؟

شما واقعا می‌بینید که مایکروسافت با ویندوز 8 و ویندوزفون کاملا یکپارچه شده است. این خیلی قابل توجه است. شما یک سرفیس می‌خرید، تمام این محصول چه سخت افزار و نرم افزار ساخت مایکروسافت است. 
آفیس و اسکایپ، همه‌ اینها در این محصول هست. ما روی دستگاه‌هایی با سرویس‌های یکپارچه متمرکز شده‌ایم و فعلا در ابتدای راه، سه تا از آنها را داریم: موبایل ویندوزی، ایکس باکس و ویندوز 8. اینها رگ‌هایی هستند که ما ارزش‌های خودمان را از طریق آنها جاری می‌کنیم.


- قبلا گفته‌ بودید که می‌خواهید تا زمان فارغ‌التحصیلی کوچک‌ترین فرزندتان از دبیرستان، مدیر عامل باقی بمانید. آیا این هنوز برنامه اصلی شماست؟

من این را خیلی سال پیش گفتم. از اینکه می‌توانم مایکروسافت را در این دوران فوق‌العاده مدیریت کنم، خوشحالم. کارم را دوست دارم، از انجامش خوشحالم و از آن انرژی می‌گیرم. تا وقتی که امکانش باشد، خواهم ماند؛ یعنی تا وقتی که هم هیات‌مدیره من را بخواهد و هم خودم حس کنم که می‌توانم چیزی به ارزش‌های شرکت اضافه کنم یا تا وقتی که شخص بهتری بیاید و مسوولیت را بپذیرد.

HOJJATGHASEMI بازدید : 41 چهارشنبه 01 آذر 1391 نظرات (0)

23 آبان 1391 - سامسونگ با در پیش گرفتن استراتژی‌های خود اپل، بر آن پیشی گرفته است
دنياي اقتصاد- جنگ رقابتی در بازار موبایل‌های هوشمند هر روز شکل جدی‌تری به خودش می‌گیرد. در این میان شرکت‌هایی مانند اپل و سامسونگ که بازیگران اصلی این بازار هستند و البته رقابتی دیرینه با یکدیگر دارند، با فاصله‌ای نزدیک به هم حرکت می‌کنند. 

معرفی گوشی گلكسی اس 3 سامسونگ و آي‌فون 5 اپل گویا به این رقابت بیشتر دامن زده است، تا جایی که حتی خبرها هم نشان می‌دهند که گوشی موبایل هوشمند جدید سامسونگ توانسته اقبال بیشتری در بازارهای جهانی داشته باشد.

هفته گذشته موسسه تحقیقاتی Strategy Analytic این خبر جنجالی را اعلام کرد. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط این موسسه، گوشی گلکسی اس 3 شرکت سامسونگ در فصل سوم سال 2012 محبوب‌ترین موبایل هوشمند دنیا بوده است. در سه ماهه سوم امسال 18 میلیون دستگاه از این گوشی موبایل هوشمند به سرتاسر جهان صادر شده است. این در حالی است که این رقم برای گوشی‌های آي‌فون 4 اس و آي‌فون 5 به ترتیب برابر 2/16 و 6 میلیون دستگاه بوده است. با این اوصاف صرفنظر از گوشی آي‌فون 5، اپل شاهد کاهش میزان صادرات موبایل هوشمند پرطرفدارش بوده و در مقابل سامسونگ شاهد افزایش چشمگیر میزان صادرات جهانی جدیدترین گوشی موبایل هوشمندش در فصل سوم امسال بوده است.

به این ترتیب سهم بازار اپل در این فصل کاهش پیدا کرده و در برابر آن سهم سامسونگ از بازار جهانی موبایل‌های هوشمند افزایش پیدا کرده است. حالا رقیب کره‌ای توانسته با پیروزی مقتدرانه در برابر شرکت مشهور و جنجالی اپل رتبه اول را در بازار جهانی موبایل‌های هوشمند به خودش اختصاص بدهد و اپل را به جایگاه دوم این رتبه‌بندی بفرستد.


یک سوال بزرگ

حالا این سوال برای بسیاری از کارشناسان، فعالان بازار و حتی کاربران و افراد عادی به وجود آمده است که چرا فقط سامسونگ است که می‌تواند گوشی‌های موبایلی بسازد که بر بازار موبایل‌های آي‌فون شرکت اپل غلبه می‌کنند.برای اولین بار در طول سال‌های اخیر است که یک مدل گوشی خاص فروش و صادراتی بیش از گوشی آي‌فون داشته است. هرچند موسسه
Strategy Analytic اعلام کرده است که این آمار نشان‌دهنده میزان صادرات جهانی سامسونگ است و شاید میزان فروش دقیق را نشان ندهد، اما چیزی که این روزها ذهن اغلب افراد را به خودش مشغول کرده این است که در حال حاضر، سامسونگ تنها شرکتی است که تا حالا توانسته تا این حد نزدیک به اپل در بازار حرکت کند و حتی در فروش یک گوشی از آن پیشی بگیرد. در شرایطی که از نظر بسیاری از کارشناسان و حتی کاربران وفادار به محصولات اپل، این شرکت حاکم بی‌چون و چرای بازار موبایل‌های هوشمند و تبلت‌های چند رسانه‌ای است، این اتفاق می‌تواند جنجال بزرگی ایجاد کند.

شاید بد نباشد قبل از بررسی و قضاوت درباره چرایی این ماجرا نگاهی دقیق‌تر به اطلاعات بیندازیم. در حالی که آمار منتشر و اعلام شده توسط اپل نشان‌دهنده میزان فروش واقعی این شرکت است، اما آمار و اطلاعات منتشر شده توسط سامسونگ نشان دهنده میزان صادرات گوشی گلکسی اس 3 به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی در سرتاسر جهان است و به این دلیل نمی‌تواند دقتی به اندازه آمار اپل داشته باشد. 

به گزارش مجله آنلاین بیزنس ویک، این به معنای آن است که اگر یک شرکت ارائه دهنده خدمات مخابراتی یک یا چند گوشی گلکسی اس 3 فروش نرفته در قفسه‌های فروشگاهش داشته باشد، اما این گوشی یا گوشی‌ها در این بررسی و آمار به عنوان گوشی‌های فروخته شده در نظر گرفته شده‌اند. در نتیجه به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بازار اعداد و آمار سامسونگ از فروش واقعی گوشی‌هایش قطعا کمتر از میزان صادرات این گوشی‌ها خواهد بود. از طرفی اگر بخواهیم مجموع صادرات جهانی هر دو گوشی‌های آي‌فون 4 اس و آي‌فون 5 در فصل سوم سال 2012 را حساب کنیم به عدد 2/22 میلیون دستگاه می‌رسیم که در مقایسه با صادرات جهانی 18 میلیونی گوشی گلکسی اس 3 سامسونگ بیشتر بوده و حتی می‌توان گفت اپل همچنان از رقیب کره‌ای خودش جلوتر است. با این همه اما در تصویر و نگاه بزرگ‌تر این رقم در مجموع چندان اهمیتی نداشته و چیزی که این روزها همه درباره آن صحبت می‌کنند آن است که موبایل هوشمند جدید سامسونگ بالاخره توانسته است از یک گوشی آي‌فون در بازار پیشی بگیرد.

شاید بهتر است به دو سال قبل برگردیم؛ زمانی که زمزمه‌هایی درباره این موضوع شنیده می‌شد که سامسونگ در حال به‌کارگیری استراتژی اپل در بازار موبایل‌های هوشمند است. در آن زمان سامسونگ اولین گوشی گلکسی اس خودش را با سیستم‌عامل آندروید گوگل به بازار عرضه کرد. از همان زمان بود که سامسونگ تصمیم گرفت تا به جای تولید و عرضه چندین مدل گوشی، روی تولید یک گوشی به عنوان پرچمدار این شرکت در بازار بزرگ و رقابتی موبایل‌های هوشمند تمرکز کند. این در حالی بود که شرکت‌هایی مانند موتورولا و اچ تی سی همچنان به تولید و عرضه مدل‌های مختلفی از موبایل‌های هوشمند ادامه می‌دادند؛ گوشی‌هایی شبیه به یکدیگر با تفاوت‌های اندک.

حالا سامسونگ با یک مدل گوشی خاص درست مانند اپل، به معیاری درست از فرآیند تولید، اجزا و قطعات رایج و تجربه‌ای مشابه از کار با گوشی‌های گلکسی در میان کاربرانش دست پیدا کرده است. یک سال بعد یعنی در سال 2011 سامسونگ بر نوکیا غلبه کرد تا به بزرگ‌ترین شرکت فروشنده موبایل‌های هوشمند در سرتاسر جهان تبدیل شود. به این ترتیب سامسونگ با سرعت زیادی در حال افزایش سهم خود در بازار جهانی موبایل‌های هوشمند بود تا پادشاه جدید این بازار باشد. در همین سال بود که سامسونگ گوشی پرچمدار بعدی‌اش یعنی گلکسی اس 2 را معرفی و عرضه کرد و یک رکورد جدید از خودش به جا گذاشت؛ فروش یک میلیون دستگاه در 70 روز اول از زمان عرضه این گوشی.

در اینجا یک موضوع جدی وجود دارد. داخل گوشی‌های گلکسی اس، گلکسی اس 2 و حالا گلکسی اس 3 قطعات سخت‌افزاری مختلفی وجود دارد که به صورت مستقیم توسط خود سامسونگ تولید و ساخته شده‌اند. این شرکت تراشه، نمایشگرهای Super AMOLED و فلش مموری‌ها برای حافظه داخلی این گوشی‌ها را خودش تولید می‌کند. اپل روند تولید سخت‌افزار گوشی‌های آي‌فون را خودش کنترل می‌کند، اما نه به صورت مستقیم. این شرکت تراشه‌های ویژه دستگاه‌های مبتنی بر iOS را خودش طراحی می‌کند، اما یک تولیدکننده دیگر آنها را می‌سازد و اپل میلیاردها دلار برای کارخانه‌های تولید قطعات هزینه می‌کند تا در نهایت عمده روند تولید و ساخت را در اختیار داشته و گوشی‌هایش را با قیمت مناسبی روانه بازار کند.

این استراتژی اپل هر چند هزینه نسبتا زیادی را به این شرکت تحمیل می‌کند اما باعث می‌شود تا اپل بتواند موبایل هوشمندش را به صورت همزمان و در کمترین زمان ممکن در کشورهای مختلف عرضه کند. این در حالی است که وقتی سامسونگ گوشی گلکسی اس 3 خودش را در ماه مه امسال معرفی کرد، اعلام کرد که فروش این گوشی ابتدا در اروپا و سپس در 145 کشور دیگر به زودی عرضه می‌شود. اما در کمتر از دو هفته بعد پنج شرکت ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی آمریکا این گوشی را به صورت گسترده‌ای عرضه کردند. این اتفاق از نظر کارشناسان می‌تواند استراتژی عرضه و فروش سامسونگ را تهدید کند.

همین موارد باعث شده است تا وابستگی سامسونگ به پیگیری و تقلید استراتژی اپل برای حضور در بازار موبایل‌های هوشمند هر روز بیشتر و بیشتر شود.

HOJJATGHASEMI بازدید : 43 چهارشنبه 01 آذر 1391 نظرات (0)

1 آذر 1391 - ايلنا- براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات سطوح تعرفه و سقف تعرفه یک دقیقه مکالمه بین الملل مشترکین تلفن ثابت به ثابت و ثابت به همراه از تاریخ اول مهرماه سال جاری تغییر یافته است.

طبق مصوبه ۱۴۶ کمیسیون تنظیم و مقررات مورخ ۱۸ مردادماه سال جاری سطوح تعرفه به یازده سطح و مبلغ تعرفه یک دقیقه مکالمه بین الملل در پایین‌ترین سطح ۵۰۰ ریال و بالا‌ترین سطح ۳۰ هزار ریال تعیین شده است.

شایان ذکر اینکه هزینه مکالمه بین الملل با ۴۰ کشور جهان از مبدأ ایران (تلفن ثابت به ثابت) نسبت به تعرفه قبلی کاهش و هزینه ارتباط بین الملل با بقیه کشور‌ها افزایش یافته است.

HOJJATGHASEMI بازدید : 44 چهارشنبه 01 آذر 1391 نظرات (0)

1 آذر 1391 - ايلنا- کارگاه «هوش مصنوعی در بازی‌های رایانه‌ای» فردا – پنجشنبه- در انستیتوملی بازی‌سازی برگزار می‌شود.

انستیتو ملی بازی سازی در جهت ارتقای سطح علمی بازی سازان و متخصصین نرم افزار، در حوزه مباحث فنی اقدام به برگزاری کارگاه‌های تخصصی هوش مصنوعی در بازی‌های رایانه‌ای می‌کند.

کارگاه تخصصی هوش مصنوعی در بازی‌های رایانه‌ای دوم آذر – پنجشنبه- ساعت ۱۶ با حضور استاد حجت جعفری در انستیتو ملی بازی سازی بنیاد بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود.

خاستگاه هوش مصنوعی، تعاریف هوش مصنوعی، نگاه‌ها و رویکرد‌ها به هوش مصنوعی، ابزارهای معمول در هوش مصنوعی، آزمون تورینگ و اتاق چینی‌ها، نحوه نگاه به هوشمندی و انتظار طراحان بازی از هوش مصنوعی، مسیر یابی به عنوان یکی از فعالیت‌هایی که همه بازی‌ها به آن نیاز دارند، بررسی الگوریتم‌های مسیر یابی معمول و راهکار‌های حل آن، در اینجا روی یکی از جدید‌ترین راهکاری‌های برخورد با مساله مسیریابی یعنیnavigation mesh از مطالب مد نظر برای ارایه در این کار‌گاه است.

در بخش دوم کارگاه تخصصی هوش مصنوعی به بحث تصیم سازی در عامل‌های هوشمند و برخی روش‌های موجود پرداخته می‌شود که ازاین جمله می‌توان به ماشین حالت، ماشین حالت سلسله مراتبی، مدل مارکوف و درخت‌های تصمیم اشاره کرد.

در این کارگاه حاضرین با مفاهیم و چیستی هوش مصنوعی آشنا و یک دید کلی از هوش مصنوعی و کاربردهای آن در حوزه بازی‌های رایانه‌ای پیدا خواهند کرد و به تفاوت‌های هوش مصنوعی در محیط‌های آکادمیک و بازی‌های رایانه‌ای پی خواهند برد.

همچنین با مسایل عمومی که در حوزه هوش مصنوعی در بازی‌ها رو به رو است به خصوص مسیریابی و راهکارهای برخورد با آن آشنا و قسمتی از مطالعات و تجربیات در حوزه هوش مصنوعی که شرکت فن افزار شریف صورت گرفته به اشتراک گذاشته خواهد شد.

کارگاه تخصصی در سطح متوسط با ارایه مطلب به دانش آموخته‌های بازی سازی برگزار می‌شود.

HOJJATGHASEMI بازدید : 50 چهارشنبه 01 آذر 1391 نظرات (0)

1 آذر 1391 - ايسنا- سرویس RCS ایرانسل به زودی به مشترکین ایرانسل عرضه می‌شود تا بتوانند از طریق بستری امن به تبادل اطلاعات بپردازند. 

مدیر روابط عمومی ایرانسل با اعلام این خبر گفت: لزوم وجود حافظه ای کلی برای در برگرفتن و یکپارچه‌سازی کلیه اطلاعاتی که افراد برروی گوشی تلفن همراه خود، در صندوق پست الکترونیکی‌شان، رایانه شخصی‌شان و یا ابزارهای دیگر نگهداری می‌کنند، بیش از پیش احساس می‌شود و ایرانسل به همین منظور اقدام به ارائه بستری امن جهت تبادل اطلاعات در آینده‌ای نزدیک کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از سرویس RCS ایرانسل می توان مدیریت پیامک‌ها و پیام‌های چند رسانه‌یی را به وسیله گروه بندی و آرشیو پیام‌ها، فیلتر کردن، ترتیب بندی پیام‌ها، حذف پیام‌ها و یا بازیابی پیام‌های حذف شده انجام داد.

HOJJATGHASEMI بازدید : 48 چهارشنبه 01 آذر 1391 نظرات (0)

1 آذر 1391 - ايسنا- اپراتورهای تلفن همراه کشور که این روزها برای ارائه خدمات و سرویس‌هایشان به مشترکان سخت به رقابت با یکدیگر می‌پردازند، مدتی است درباره ورود به بورس هم بر رقابتشان افزود‌ه‌اند. 

طرح موضوع ورود همراه اول و پس از آن ایرانسل به بورس باعث شد تا در کنار پیگیری و رقابت پوشش‌دهی و ارائه سرویس‌ها، رقابت اپراتورها بیش از پیش مشهود باشد.

دومین مجمع عادی سالانه شرکت ارتباطات سیار با حضور 95 درصدی سهامداران به منظور تصویب صورت‌های مالی، انتخاب بازرس و حسابرس قانونی و نیز تقسیم سود در بهار سال جاری برگزار شد، تقسیم سود این شرکت نیز 740 تومان اعلام شد.

اما مدتی است بحث ورود همراه اول از فرابورس به بورس و بحث ورود سهام ایرانسل نیز مطرح شده است و در این میان فارغ از صحت یا نادرستی این موضوع در خبرها آمده بود که رایتل نیز 20 درصد سهامش را در فرابورس به فروش رسانده است.

مدیرعامل همراه اول با اشاره به بی‌تاثیری رشد قیمت دلار بر هزینه و سودآوری این شرکت، گفته است: با توجه به درآمد 6 هزار میلیارد تومانی همراه اول در سال جاری و تحقق 50 درصد سود پیش‌بینی شده در 6 ماهه اول، جایی برای نگرانی سهامداران وجود ندارد.

وحید صدوقی با اشاره به اینکه درآمد همراه اول 20 درصد افزایش یافته است، گفت: درست است که افزایش قیمت دلار تاثیری بالغ بر 10 درصد در هزینه‌های شرکت بر جای گذاشته است اما این افزایش هزینه مربوط به هزینه‌های سرمایه گذاری است که در طی 10 سال مستهلک می‌شود. از این رو افزایش هزینه شرکت سالانه مبلغی بالغ بر یک دهم خواهد بود و در هزینه‌های جاری ما تاثیری ندارد.

در حالی که هنوز مدیران اپراتور دوم تلفن همراه پاسخ قطعی درباره ورود سهام ایرانسل به بورس ندادند،‌ اما دزفولی، مدیر عامل ایرانسل در ششمین سالروز ایرانسل گفت که واگذاری سهام 21درصد ایرانسل در بورس که در الحاقیه پروانه ایرانسل هم آمده مربوط به ترکسل بوده است و نه ایرانسل.

در این میان وزیر ارتباطات در این باره به خبرنگاران گفت که موضوع واگذاری 21 درصد سهام ایرانسل در بورس از زمان دریافت پروانه این اپراتور مورد بحث بود زیرا مدیران ایرانسل مدعی بودند شرایط واگذاری 21 درصد سهام ایرانسل در بورس مربوط به مناقصه زمان ترکسل است و با عدم موافقت ترکسل در به دست آوردن مناقصه اپراتور دوم تلفن همراه، این شرط نیز خود به خود ملغی شده است و شرط واگذاری سهام ایرانسل در بورس که در الحاقیه پروانه این اپراتور ذکر شده صحیح نیست.

اما رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در توضیح چگونگی انجام این واگذاری افزود: این کار براساس توافق بین رگولاتوری و سهامداران ایرانسل انجام خواهد شد.

محمد علی فرقانی همچنین تاکید کرده ما این موضوع را به سهامداران ایرانسل یادآوری کردیم و باید با مذاکره برای زمان عرضه این شرکت در بورس توافق کنیم و هنوز این اتفاق نیفتاده و باید این توافق حاصل شود و این موضوع به اطلاع سهامداران اپراتور دوم رسیده است.

با طرح بیشتر موضوع سهام ایرانسل در بورس مدیر عامل این شرکت بیان کرد که در این زمینه ایرانسل همچنان منتظر پاسخ رگولاتوری است اما رگولاتوری

گفته است که این موضوع به اطلاع مدیران این شرکت رسیده است. 

HOJJATGHASEMI بازدید : 48 چهارشنبه 01 آذر 1391 نظرات (0)

1 آذر 1391 - فارس- رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران گفت: در پی عدم ‌توافق شرکت‌های PAP و مخابرات در خصوص هزینه رانژه، شورای رقابت هزینه 3 تا 4 هزار و 500 تومانی رانژه خط ADSL را علی‌الحساب 2 هزار تومان مقرر کرد.

علیرضا صیدی اظهار داشت: بر اساس توافق اخیر شرکت‌ مخابرات و شرکت‌های PAP (ارائه‌دهندگان اینترنت پرسرعت)، مقرر شده به صورت علی الحساب مبلغ 2 هزار تومان برای تخلیه و رانژه خطوط ADSL توسط شرکت‌های PAP به مخابرات پرداخت شود.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران افزود: در گذشته شرکت مخابرات رانژه و تخلیه خطوط ADSL را بدون هزینه برای شرکت‌های PAP انجام می‌داد که چندی پیش با توافق مخابرات و PAPها مقرر شد بر اساس مدت زمان انجام رانژه، هزینه 3 هزار تا 4 هزار و 500 تومان به ازای رانژه هر خط توسط شرکت‌های PAP به مخابرات پرداخت شود.

وی ادامه داد: پس از آن در پی مخالفت برخی شرکت‌های PAP با تصمیم جدید در خصوص هزینه رانژه، هم‌اکنون با تصمیم شورای رقابت، هزینه علی‌الحساب 2 هزار تومان برای رانژه هر خط تعیین شده است.

HOJJATGHASEMI بازدید : 40 چهارشنبه 01 آذر 1391 نظرات (0)

1 آذر 1391 - مهر- درحالی که تلاشهای ایالات متحده برای ساخت نسل آینده سکوهای محاسباتی با علمکرد بالا به علت فقدان بودجه دولتی درحال کند شدن بوده، چین در محاسبات مقیاس اگزا و ساخت ابررایانه‌های بومی از این کشور پیشی می گیرد.

چین با ارائه ابررایانه هایی با عملکرد بالا که از سرعتهای موشکی برخوردارند بسیاری از تحلیلگران را تحت تأثیر قرار داده است. درحال حاضر 72 سیستم این کشور در صدر فهرست 500 ابررایانه جای‌گرفته و آن را به کاربر شماره 2 ابررایانه ها در جهان تبدل کرده است.

این درحالی است که طی پنج سال گذشته تنها 10 سیستم چینی در این فهرست 500 موردی جای داشت.

درکنار مسیر به دست آوردن اهداف ساخت ابررایانه هایی با علمکرد بالا، چین اقدام به ساخت تیان‌هه -یک A کرد که زمانی قدرتمدترین ابررایانه دنیا بود.

درحال حاضر ایالات متحده با داشتن 250 سیستم ابررایانه با عملکرد بالا در این فهرست 500 ابررایانه برتر پیشگام است، چرا که شرکتهای فناوری مستقر در این کشور تاکنون اکثر سیستمهای جهانی را ساخته اند.

این درحالی است که سلطه امروز آمریکا در این عرضه تضمین کننده موفقیت آینده نیست، هفته گذشته در کنفرانس سالانه ابررایانه ها، یک پانل از محققان ابررایانه با عملکردبالا از شرکت کنندگان چینی درباره طرحهای این کشور در رابطه با محاسبات مقیاس اگزا سوال کرد.

دپی ایان استاد دانشگاه بیهانگ و مدیر موسسه آلمانی – چینی نرم افزار مشترک اظهار داشت که از نظر تاریخی چین 5 سال با آمریکا فاصله دارد. اگرچه در سالهای اخیر چین تلاش کرده این شکاف پنج ساله را پرکند و من تصور می کنم که ظرف سه تا پنج سال آینده این امر به واقعیت تبدیل شود.

بخشی از تلاشهای چین دربرگیرنده ساخت یک صنعت فناوری بومی است. براساس اظهارات پیت بکمن مدیر موسسه فناوری محاسبات مقیاس اگزا در آزمایشگاه ملی آرگان، نکته جالب این است که چین تلاش می کند که اقتصاد بومی برای این صنعت فراهم کند و این امر از شیوه های ساخت سیستمها مشخص است.

چین برای سیستم تیان‌هه-یک A به چیپهای ایالات متحده روی آورد، اما از یک اینترکانکت چینی استفاده کرد. برای ساخت ابررایانه سانی وی بلولایت چین از چیپ خود استفاده کرد اما اینترکانکت آن را از برند اینفینی باند برگزید.

تلاش برای ساخت یک سیستم مقیاس اگزا که 1000 برابر قویتر از سیستمهای پتافلاپ باشد امروز بزرگترین چالش در عرصه ساخت ابررایانه ها با عملکرد بالا است. این امر نیازمند مدلهای برنامه سازی و شیوه های مدیریت اطلاعات و حافظه در کنارحالت ارتجاعی سیستمهای بهبودیافته است.

محققان ابررایانه ها با عملکرد بالا درسطح جهان با درجات مختلف با هم همکاری می کنند تا یک نرم افزار برای سیستم مقیاس اگزا تولید کنند.

ویلیام هارود مدیر بخش تحقیقات در محاسبات علمی پیشرفته در دفتر علوم وزارت انرژی ایالات متحده با تأکید بر این همکاری بین المللی اظهار داشت: شخصا اعتقاد دارم که این اهداف توسط یک دولت و یک کشور حاصل نمی شود بنابراین همکاری در این عرصه ضروری است.

ایالات متحده هنوز برای ابتکار محاسبات مقیاس اگزا خود بودجه تعیین نکرده است و گفته می شود که این بودجه باید میلیاردها دلار باشد. انتظار می رود که کنگره این کشور بودجه توسعه سیستم مقیاس اگزا را در بودجه سال مالی 2014 که اکتبر آینده آغاز می شود، دریافت کند.

درباره ما
سلام به این وبلاگ خوش اومدید من محمد حجت قاسمی هستم امید وارم از این وبلاگ خوشتون بیاد. دوستان اگه ميخواين مطلبي بزاريد عضو وبلاگ بشيد و مطلب خودتون رو بنويسيد و بعد ازتاييد من مطلب نمايش داده ميشه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    آیا از این وبلاگ راضی هستید؟
    ایا با انتقال وبلاگ به این سایت موافق هستید؟ iranfun.zgig.ir/fun
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 70
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 59
  • بازدید سال : 1,151
  • بازدید کلی : 80,687
  • کدهای اختصاصی
  • افراد آنلاین :
  • ورودی گوگل :
  • تعداد کل مطالب :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید کل :
  • Susa Web Tools

    onvan

    سایت در هر 4 ساعت بطور اتوماتیک رفرش میشود