loading...
وبسايت 103|خبري|علمي|خنده دار|جورواجور
HOJJATGHASEMI بازدید : 43 چهارشنبه 01 آذر 1391 نظرات (0)

1 آذر 1391 - ايلنا- براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات سطوح تعرفه و سقف تعرفه یک دقیقه مکالمه بین الملل مشترکین تلفن ثابت به ثابت و ثابت به همراه از تاریخ اول مهرماه سال جاری تغییر یافته است.

طبق مصوبه ۱۴۶ کمیسیون تنظیم و مقررات مورخ ۱۸ مردادماه سال جاری سطوح تعرفه به یازده سطح و مبلغ تعرفه یک دقیقه مکالمه بین الملل در پایین‌ترین سطح ۵۰۰ ریال و بالا‌ترین سطح ۳۰ هزار ریال تعیین شده است.

شایان ذکر اینکه هزینه مکالمه بین الملل با ۴۰ کشور جهان از مبدأ ایران (تلفن ثابت به ثابت) نسبت به تعرفه قبلی کاهش و هزینه ارتباط بین الملل با بقیه کشور‌ها افزایش یافته است.

HOJJATGHASEMI بازدید : 44 چهارشنبه 01 آذر 1391 نظرات (0)

1 آذر 1391 - ايلنا- کارگاه «هوش مصنوعی در بازی‌های رایانه‌ای» فردا – پنجشنبه- در انستیتوملی بازی‌سازی برگزار می‌شود.

انستیتو ملی بازی سازی در جهت ارتقای سطح علمی بازی سازان و متخصصین نرم افزار، در حوزه مباحث فنی اقدام به برگزاری کارگاه‌های تخصصی هوش مصنوعی در بازی‌های رایانه‌ای می‌کند.

کارگاه تخصصی هوش مصنوعی در بازی‌های رایانه‌ای دوم آذر – پنجشنبه- ساعت ۱۶ با حضور استاد حجت جعفری در انستیتو ملی بازی سازی بنیاد بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود.

خاستگاه هوش مصنوعی، تعاریف هوش مصنوعی، نگاه‌ها و رویکرد‌ها به هوش مصنوعی، ابزارهای معمول در هوش مصنوعی، آزمون تورینگ و اتاق چینی‌ها، نحوه نگاه به هوشمندی و انتظار طراحان بازی از هوش مصنوعی، مسیر یابی به عنوان یکی از فعالیت‌هایی که همه بازی‌ها به آن نیاز دارند، بررسی الگوریتم‌های مسیر یابی معمول و راهکار‌های حل آن، در اینجا روی یکی از جدید‌ترین راهکاری‌های برخورد با مساله مسیریابی یعنیnavigation mesh از مطالب مد نظر برای ارایه در این کار‌گاه است.

در بخش دوم کارگاه تخصصی هوش مصنوعی به بحث تصیم سازی در عامل‌های هوشمند و برخی روش‌های موجود پرداخته می‌شود که ازاین جمله می‌توان به ماشین حالت، ماشین حالت سلسله مراتبی، مدل مارکوف و درخت‌های تصمیم اشاره کرد.

در این کارگاه حاضرین با مفاهیم و چیستی هوش مصنوعی آشنا و یک دید کلی از هوش مصنوعی و کاربردهای آن در حوزه بازی‌های رایانه‌ای پیدا خواهند کرد و به تفاوت‌های هوش مصنوعی در محیط‌های آکادمیک و بازی‌های رایانه‌ای پی خواهند برد.

همچنین با مسایل عمومی که در حوزه هوش مصنوعی در بازی‌ها رو به رو است به خصوص مسیریابی و راهکارهای برخورد با آن آشنا و قسمتی از مطالعات و تجربیات در حوزه هوش مصنوعی که شرکت فن افزار شریف صورت گرفته به اشتراک گذاشته خواهد شد.

کارگاه تخصصی در سطح متوسط با ارایه مطلب به دانش آموخته‌های بازی سازی برگزار می‌شود.

HOJJATGHASEMI بازدید : 50 چهارشنبه 01 آذر 1391 نظرات (0)

1 آذر 1391 - ايسنا- سرویس RCS ایرانسل به زودی به مشترکین ایرانسل عرضه می‌شود تا بتوانند از طریق بستری امن به تبادل اطلاعات بپردازند. 

مدیر روابط عمومی ایرانسل با اعلام این خبر گفت: لزوم وجود حافظه ای کلی برای در برگرفتن و یکپارچه‌سازی کلیه اطلاعاتی که افراد برروی گوشی تلفن همراه خود، در صندوق پست الکترونیکی‌شان، رایانه شخصی‌شان و یا ابزارهای دیگر نگهداری می‌کنند، بیش از پیش احساس می‌شود و ایرانسل به همین منظور اقدام به ارائه بستری امن جهت تبادل اطلاعات در آینده‌ای نزدیک کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از سرویس RCS ایرانسل می توان مدیریت پیامک‌ها و پیام‌های چند رسانه‌یی را به وسیله گروه بندی و آرشیو پیام‌ها، فیلتر کردن، ترتیب بندی پیام‌ها، حذف پیام‌ها و یا بازیابی پیام‌های حذف شده انجام داد.

HOJJATGHASEMI بازدید : 48 چهارشنبه 01 آذر 1391 نظرات (0)

1 آذر 1391 - ايسنا- اپراتورهای تلفن همراه کشور که این روزها برای ارائه خدمات و سرویس‌هایشان به مشترکان سخت به رقابت با یکدیگر می‌پردازند، مدتی است درباره ورود به بورس هم بر رقابتشان افزود‌ه‌اند. 

طرح موضوع ورود همراه اول و پس از آن ایرانسل به بورس باعث شد تا در کنار پیگیری و رقابت پوشش‌دهی و ارائه سرویس‌ها، رقابت اپراتورها بیش از پیش مشهود باشد.

دومین مجمع عادی سالانه شرکت ارتباطات سیار با حضور 95 درصدی سهامداران به منظور تصویب صورت‌های مالی، انتخاب بازرس و حسابرس قانونی و نیز تقسیم سود در بهار سال جاری برگزار شد، تقسیم سود این شرکت نیز 740 تومان اعلام شد.

اما مدتی است بحث ورود همراه اول از فرابورس به بورس و بحث ورود سهام ایرانسل نیز مطرح شده است و در این میان فارغ از صحت یا نادرستی این موضوع در خبرها آمده بود که رایتل نیز 20 درصد سهامش را در فرابورس به فروش رسانده است.

مدیرعامل همراه اول با اشاره به بی‌تاثیری رشد قیمت دلار بر هزینه و سودآوری این شرکت، گفته است: با توجه به درآمد 6 هزار میلیارد تومانی همراه اول در سال جاری و تحقق 50 درصد سود پیش‌بینی شده در 6 ماهه اول، جایی برای نگرانی سهامداران وجود ندارد.

وحید صدوقی با اشاره به اینکه درآمد همراه اول 20 درصد افزایش یافته است، گفت: درست است که افزایش قیمت دلار تاثیری بالغ بر 10 درصد در هزینه‌های شرکت بر جای گذاشته است اما این افزایش هزینه مربوط به هزینه‌های سرمایه گذاری است که در طی 10 سال مستهلک می‌شود. از این رو افزایش هزینه شرکت سالانه مبلغی بالغ بر یک دهم خواهد بود و در هزینه‌های جاری ما تاثیری ندارد.

در حالی که هنوز مدیران اپراتور دوم تلفن همراه پاسخ قطعی درباره ورود سهام ایرانسل به بورس ندادند،‌ اما دزفولی، مدیر عامل ایرانسل در ششمین سالروز ایرانسل گفت که واگذاری سهام 21درصد ایرانسل در بورس که در الحاقیه پروانه ایرانسل هم آمده مربوط به ترکسل بوده است و نه ایرانسل.

در این میان وزیر ارتباطات در این باره به خبرنگاران گفت که موضوع واگذاری 21 درصد سهام ایرانسل در بورس از زمان دریافت پروانه این اپراتور مورد بحث بود زیرا مدیران ایرانسل مدعی بودند شرایط واگذاری 21 درصد سهام ایرانسل در بورس مربوط به مناقصه زمان ترکسل است و با عدم موافقت ترکسل در به دست آوردن مناقصه اپراتور دوم تلفن همراه، این شرط نیز خود به خود ملغی شده است و شرط واگذاری سهام ایرانسل در بورس که در الحاقیه پروانه این اپراتور ذکر شده صحیح نیست.

اما رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در توضیح چگونگی انجام این واگذاری افزود: این کار براساس توافق بین رگولاتوری و سهامداران ایرانسل انجام خواهد شد.

محمد علی فرقانی همچنین تاکید کرده ما این موضوع را به سهامداران ایرانسل یادآوری کردیم و باید با مذاکره برای زمان عرضه این شرکت در بورس توافق کنیم و هنوز این اتفاق نیفتاده و باید این توافق حاصل شود و این موضوع به اطلاع سهامداران اپراتور دوم رسیده است.

با طرح بیشتر موضوع سهام ایرانسل در بورس مدیر عامل این شرکت بیان کرد که در این زمینه ایرانسل همچنان منتظر پاسخ رگولاتوری است اما رگولاتوری

گفته است که این موضوع به اطلاع مدیران این شرکت رسیده است. 

HOJJATGHASEMI بازدید : 48 چهارشنبه 01 آذر 1391 نظرات (0)

1 آذر 1391 - فارس- رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران گفت: در پی عدم ‌توافق شرکت‌های PAP و مخابرات در خصوص هزینه رانژه، شورای رقابت هزینه 3 تا 4 هزار و 500 تومانی رانژه خط ADSL را علی‌الحساب 2 هزار تومان مقرر کرد.

علیرضا صیدی اظهار داشت: بر اساس توافق اخیر شرکت‌ مخابرات و شرکت‌های PAP (ارائه‌دهندگان اینترنت پرسرعت)، مقرر شده به صورت علی الحساب مبلغ 2 هزار تومان برای تخلیه و رانژه خطوط ADSL توسط شرکت‌های PAP به مخابرات پرداخت شود.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران افزود: در گذشته شرکت مخابرات رانژه و تخلیه خطوط ADSL را بدون هزینه برای شرکت‌های PAP انجام می‌داد که چندی پیش با توافق مخابرات و PAPها مقرر شد بر اساس مدت زمان انجام رانژه، هزینه 3 هزار تا 4 هزار و 500 تومان به ازای رانژه هر خط توسط شرکت‌های PAP به مخابرات پرداخت شود.

وی ادامه داد: پس از آن در پی مخالفت برخی شرکت‌های PAP با تصمیم جدید در خصوص هزینه رانژه، هم‌اکنون با تصمیم شورای رقابت، هزینه علی‌الحساب 2 هزار تومان برای رانژه هر خط تعیین شده است.

HOJJATGHASEMI بازدید : 34 چهارشنبه 01 آذر 1391 نظرات (0)

1 آذر 1391 - خبرگزاری‌ها- یک مرد آمریکایی که با نفوذ به شبکه اپراتور AT&T توانسته بود اطلاعات شخصی صد هزار کاربر آی‌پد را سرقت کند، در یکی از دادگاه‌های این کشور محکوم شد.

این فرد که Andrew Auernheimer نام دارد در سال 2010 توانسته بود به سرورهای بزرگترین اپراتور تلفن همراه در آمریکا نفوذ کند و از این طریق آدرس های ایمیل 114 هزار نفر و همین طور اطلاعات همین تعداد آی پد را بدزدد.

انتشار این خبر بازتاب گسترده ای در نشریات و رسانه ها داشت و باعث سرافکندگی AT&T شد. این هکر بلافاصله پس از انتشار خبر محکومیتش تصریح کرد که در برابر این حکم تقاضای فرجام خواهی می کند.

وی تا زمانی که به تقاضای فرجام خواهیش رسیدگی کند آزاد باقی خواهد ماند.

وی در سال 2010 برای Goatse Security کار می کرد و موفق شده بود یک حفره امنیتی را در سیستم های AT&T شناسایی کند. Auernheimer مدعی شده که دسترسی به این اطلاعات تنها برای افشای آسیب پذیری خدمات اپراتور مذکور انجام شده و در عمل حریم شخصی کاربران نقض نشده است.

البته پلیس این ادعاها را نپذیرفت و در سال 2011 او و یکی از همکارانش را دستگیر کرد.

HOJJATGHASEMI بازدید : 40 چهارشنبه 01 آذر 1391 نظرات (0)

1 آذر 1391 - مهر- درحالی که تلاشهای ایالات متحده برای ساخت نسل آینده سکوهای محاسباتی با علمکرد بالا به علت فقدان بودجه دولتی درحال کند شدن بوده، چین در محاسبات مقیاس اگزا و ساخت ابررایانه‌های بومی از این کشور پیشی می گیرد.

چین با ارائه ابررایانه هایی با عملکرد بالا که از سرعتهای موشکی برخوردارند بسیاری از تحلیلگران را تحت تأثیر قرار داده است. درحال حاضر 72 سیستم این کشور در صدر فهرست 500 ابررایانه جای‌گرفته و آن را به کاربر شماره 2 ابررایانه ها در جهان تبدل کرده است.

این درحالی است که طی پنج سال گذشته تنها 10 سیستم چینی در این فهرست 500 موردی جای داشت.

درکنار مسیر به دست آوردن اهداف ساخت ابررایانه هایی با علمکرد بالا، چین اقدام به ساخت تیان‌هه -یک A کرد که زمانی قدرتمدترین ابررایانه دنیا بود.

درحال حاضر ایالات متحده با داشتن 250 سیستم ابررایانه با عملکرد بالا در این فهرست 500 ابررایانه برتر پیشگام است، چرا که شرکتهای فناوری مستقر در این کشور تاکنون اکثر سیستمهای جهانی را ساخته اند.

این درحالی است که سلطه امروز آمریکا در این عرضه تضمین کننده موفقیت آینده نیست، هفته گذشته در کنفرانس سالانه ابررایانه ها، یک پانل از محققان ابررایانه با عملکردبالا از شرکت کنندگان چینی درباره طرحهای این کشور در رابطه با محاسبات مقیاس اگزا سوال کرد.

دپی ایان استاد دانشگاه بیهانگ و مدیر موسسه آلمانی – چینی نرم افزار مشترک اظهار داشت که از نظر تاریخی چین 5 سال با آمریکا فاصله دارد. اگرچه در سالهای اخیر چین تلاش کرده این شکاف پنج ساله را پرکند و من تصور می کنم که ظرف سه تا پنج سال آینده این امر به واقعیت تبدیل شود.

بخشی از تلاشهای چین دربرگیرنده ساخت یک صنعت فناوری بومی است. براساس اظهارات پیت بکمن مدیر موسسه فناوری محاسبات مقیاس اگزا در آزمایشگاه ملی آرگان، نکته جالب این است که چین تلاش می کند که اقتصاد بومی برای این صنعت فراهم کند و این امر از شیوه های ساخت سیستمها مشخص است.

چین برای سیستم تیان‌هه-یک A به چیپهای ایالات متحده روی آورد، اما از یک اینترکانکت چینی استفاده کرد. برای ساخت ابررایانه سانی وی بلولایت چین از چیپ خود استفاده کرد اما اینترکانکت آن را از برند اینفینی باند برگزید.

تلاش برای ساخت یک سیستم مقیاس اگزا که 1000 برابر قویتر از سیستمهای پتافلاپ باشد امروز بزرگترین چالش در عرصه ساخت ابررایانه ها با عملکرد بالا است. این امر نیازمند مدلهای برنامه سازی و شیوه های مدیریت اطلاعات و حافظه در کنارحالت ارتجاعی سیستمهای بهبودیافته است.

محققان ابررایانه ها با عملکرد بالا درسطح جهان با درجات مختلف با هم همکاری می کنند تا یک نرم افزار برای سیستم مقیاس اگزا تولید کنند.

ویلیام هارود مدیر بخش تحقیقات در محاسبات علمی پیشرفته در دفتر علوم وزارت انرژی ایالات متحده با تأکید بر این همکاری بین المللی اظهار داشت: شخصا اعتقاد دارم که این اهداف توسط یک دولت و یک کشور حاصل نمی شود بنابراین همکاری در این عرصه ضروری است.

ایالات متحده هنوز برای ابتکار محاسبات مقیاس اگزا خود بودجه تعیین نکرده است و گفته می شود که این بودجه باید میلیاردها دلار باشد. انتظار می رود که کنگره این کشور بودجه توسعه سیستم مقیاس اگزا را در بودجه سال مالی 2014 که اکتبر آینده آغاز می شود، دریافت کند.

درباره ما
سلام به این وبلاگ خوش اومدید من محمد حجت قاسمی هستم امید وارم از این وبلاگ خوشتون بیاد. دوستان اگه ميخواين مطلبي بزاريد عضو وبلاگ بشيد و مطلب خودتون رو بنويسيد و بعد ازتاييد من مطلب نمايش داده ميشه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    آیا از این وبلاگ راضی هستید؟
    ایا با انتقال وبلاگ به این سایت موافق هستید؟ iranfun.zgig.ir/fun
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 70
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 59
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 73
  • بازدید ماه : 108
  • بازدید سال : 1,200
  • بازدید کلی : 80,736
  • کدهای اختصاصی
  • افراد آنلاین :
  • ورودی گوگل :
  • تعداد کل مطالب :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید کل :
  • Susa Web Tools

    onvan

    سایت در هر 4 ساعت بطور اتوماتیک رفرش میشود